vrijdag 29 juli 2011

Ik heb een foto in mijn handen.



Ik heb een foto in mijn handen van mijn zwager. De man van mijn zus en de vader van mijn nichtje. Ik kan me niet anders herinneren dan dat hij er was. Dat hij ons hielp. Dat je blij was als hij langskwam. Dat het prettig was om in zijn omgeving te zijn.

Op de foto zit hij voor zijn vakantiehuisje. In Spanje. Net gearriveerd en net gegeten. Met pretogen en een mooie glimlach op zijn gezicht. Aan de kleur van de foto kan je zien dat de zon aan het ondergaan is. De avond valt.

Daar zit hij. Tevreden. Op de tafel staat een fles wijn. Hij is voor de helft op. Spaanse rode wijn. Perfect voor dit moment.

Hij heeft de zon niet meer zien opkomen.

Ik heb de laatste foto van de vakantie van mijn zus en mijn zwager in mijn handen. De laatste foto die op de camera stond. En de laatste foto van mijn zwager.

Rust zacht mijn lieve vriend.

Patz

PS. Piet van den Akker werd geboren op 6 januari 1953 te Delft en overleed op 24 juli 2011 te Jeseu




2 opmerkingen:

  1. Jacqueline van Zuijlen te Curacao10 augustus 2011 om 14:43

    Beste familie van Piet, ik hoorde het trieste bericht van Piet's overlijden via een collega van hem op het Stanislas, mijn tante Maria. Wat vreselijk! Ik heb goede herinneringen aan Piet van mijn tijd als leerling en begeleidster bij het brugklaskamp. Ik kan helaas geen ander contact adres vinden om mijn medeleven over te brengen. Ik wens Charmaine, zijn dochter en familie heel veel sterkte dit grote verlies te dragen.
    Jacqueline van Zuijlen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Jacqueline, Bedankt voor je berichtje. Ik zal het doorgeven aan mijn zus Charmaine.

    Patz

    BeantwoordenVerwijderen