donderdag 20 oktober 2011

Passende Plannen

Het lijkt er soms op dat mijn plannen maar groter en groter worden. Eerst wilde ik verhalen maken, toen wilde ik verhalen door middel van verschillende verhaalproducten vertellen (boeken, films, speelgoed etc) toen wilde ik het ook nog eens het verhaal van CircusPatz zelf tot leven gaan brengen met een eigen verhalenwinkel en een echt verhalenlaboratorium. En nu wil ik ook nog eens in het verhalenlaboratorium -naast het maken van onze verhalen- kids leren om hun verbeeldingskracht om te gaan zetten in verhalen.

Een eigen verhalen- en fantasie'school' dus. Omdat kinderen tegenwoordig al genoeg rekenen en spelling krijgen. Dan is het mooi om een plek aan te bieden die puur en alleen gaat over verbeeldingskracht. Over fantasie.

Het lijken allemaal Grote Plannen, maar ik spreek liever van Passende Plannen. Het duurde even voor ik het zag, maar nu lijkt het verhaal van CircusPatz compleet. Verhalenmakers die hun boeken en andere verhaalproducten in hun eigen winkel gaan verkopen. Verhalenmakers die kids leren om het goud van de verbeeldingskracht om te zetten in verhalen waar anderen van kunnen genieten. We worden uiteindelijke warme bakkers die hun eigen brood in hun eigen winkel gaat verkopen en leerling bakkers in de bakkerij leren om brood te gaan bakken. Het kan bijna niet logischer en passender.

Toch?

Patz



2 opmerkingen:

  1. Hey Patz, ik vind het een supergoed idee! Ik meld mijn dochter vast aan, want ik voorzie wachtlijsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Juul!! Natuurlijk krijgt je dochter een plek! Wat dacht jij dan!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen