zaterdag 24 december 2011

Het dorpje waar het altijd kerst is.


Onder aan de kerstboom bij mij thuis staat een klein gezellig dorpje. Een dorpje waar het altijd kerst is. Waar de sneeuw altijd ligt mooi te zijn en de lampjes gezellig branden. Mijn kinderen zitten regelmatig naar het dorpje te staren en te dromen. Het is hun ideale wereld. Iedere middag als het buiten donker wordt gaan alle lichtjes aan en start het leven in het straatje. Het is precies zoals het moet zijn. Het restaurantje is altijd open en gezellig druk. Van de oliebollenkraam komen de heerlijkste geuren. En de Kerstbomenverkoper op het pleintje heeft het maar druk. En als de kinderen naar bed gaan gaat het dorpje ook naar bed. Eerst gaan de lichtjes van de oliebollenkraam en kersbomenkraam uit, dan de andere huisjes en winkeltjes. En als laatste, als ze even naar het donkere slapende dorpje hebben gekeken, doven ook de lantarenpaaltjes.

Dit jaar was er een nieuwe winkel in het droomdorpje gekomen. Een winkel vol avonturen en verhalen. Een echte CircusPatz Avonturenwinkel. Dus dit jaar was het niet alleen het droomdorpje van mijn twee zoons, het was ook mijn droomdorpje geworden. Ook ik kon er nu uren naar staren en wegdromen. Naast mijn jongens. Samen dromen en fantaseren. Fantaseren over een mooie plek waar we al onze verhalenspullen zouden staan. Een winkel waar altijd wat te doen en te zien is. Een avontuur waar je echt kan binnenlopen. Maar ook een plek waar je zelf je eigen avonturen kan maken en verzinnen. Een plek waar verbeeldingskracht de hoofdrol speelt.

Ik wens jullie allemaal een mooie kerst zoals in het dorpje onder aan mijn kerstboom. Een kerst vol dromen. Een kerst waarin alles is zoals het moet zijn. En ik wens jullie eigenlijk ook zo'n 2012. Buitengewoon en Magistraal en weer zoals het moet zijn; vol dromen die uitkomen.

May All Your Days be Circus Days!

Patz


PS. In de plaats van kerstkaarten heb ik dit jaar wederom besloten om het geld van de kaarten over te maken aan een goed doel. Dit jaar heb ik 150,= overgemaakt aan de Stichting Vluchteling, die van dat bedrag 18 ha grond in een (voormalig)oorlogsgebied vrij kan maken van zg 'butterfly' mijnen die geproduceerd zijn om juist kinderen ernstig te verwonden of te doden, zodat ze geen kindsoldaat meer kunnen worden. Meer info hierover; http://www.knalopruiming.nl/


1 opmerking:

  1. Ik wens jou ook een nieuw jaar vol dromen waarvan er zoveel mogelijk uit mogen komen.

    BeantwoordenVerwijderen