zaterdag 3 november 2012

Levensfases



Ik kan me nog herinneren dat ik samen met mijn vrouw een appartement betrok in Rotterdam. Het was een loft in een oud pakhuis. Dolblij waren we er mee. 1 grote ruimte waarin we leefde, sliepen en werkte. Stedelijk. Met uitzicht op de Maas en alle lichtjes van de stad.
Een paar jaar later kwam ons eerste kindje. En plots was de loft niet meer zo ideaal. En de omgeving ook niet. Er woonden nauwelijks kinderen in de buurt en er waren geen speelplekken. Toen zoontje nummer 2 werd geboren wisten we het zeker. Dit huis paste niet meer bij het leven dat we leefden. We hadden veel meer behoefte aan geborgenheid en veiligheid. Die grote stad gaf ons dat gevoel niet. En we verhuisden. Naar een rijtjeshuis in een wijkje vol kids. In een provinciestad.

Zo werkt het leven. Situaties waar je blij mee was kunnen anders gaan aanvoelen. Niet meer bij je passen.

Ook bedrijven maken dit soort fases door. Mijn eigen bedrijfje CircusPatz is al een tijdje aan het veranderen. Zonder dat we het echt doorhadden zijn we in een andere levensfase terechtgekomen.
Het kan soms moeilijk zijn om te beslissen dat dingen niet meer bij je passen. We waren zo blij geweest met de loft in Rotterdam dat het ook moeilijk was om echt in actie te gaan komen. Om de loft te koop te zetten en op zoek te gaan naar iets wat wellicht minder spannend is, maar wel veel beter bij je past. Soms heb je een duwtje nodig.

Zonder jullie nog details te kunnen vertellen hebben we onlangs zo'n duwtje gekregen. Een behoorlijke duw -die nogal wat gevolgen gaat hebben- maar uiteindelijk wel een duw is in de goede richting. Een flinke zet over een drempel die we al een tijdlang voor ons zagen en waar we maar tegenaan hikten. Waar we niet over durfden te stappen. Terwijl we ook zeker wisten dat we een keer die drempel over moesten. Omdat de toekomst van ons verhalen*laboratorium aan de andere kant van de drempel ligt.

Er gaan de komende tijd zeker dingen bij CircusPatz veranderen. Maar de weg die we zijn ingeslagen blijven we volgen. De Verhalen*school, het Verhalen*laboratorium waar misschien wel de mooiste kinderboeken van Nederland vandaan komen en binnenkort de Verhalen*winkel. Allemaal dingen die perfect passen bij de levensfase waar we nu in zitten.



Patz




2 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd Patz. Ik hoop dat het je veel goeds brengt. Ik zag dit bericht op facebook via Marcel van Driel en ik zou het nog leuker vinden ALS JE EENS DAT VRIENDSCHAPSVERZOEK HONOREERT OP FACEBOOK
    ;-) mzzltv, Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Bert, thanks! Mijn persoonlijke Facebookpagina ? Die waar al mijn vrienden zitten? Waar ik het heb over politiek, over rare foto's en over dingen die mij blij maken.? Of die van CircusPatz? Waar je dingen over CircusPatz kan lezen http://www.facebook.com/circuspatz

    Patz

    BeantwoordenVerwijderen