zaterdag 22 mei 2010

Achter iedere uitdaging weer een nieuwe uitdaging



Zoals jullie inmiddels wel begrepen hebben hebben we bij het Circus de verhalen die we op de markt breng onderverdeeld in een soort van series. Deze series bestaan uit verschillende boeken die samen 1 geheel vormen, of -en dat heeft mijn voorkeur- een hele reeks van verschillende verhaal 'spulletjes' die elkaar aanvullen.

Zo staat er nu het Ministerie van Zeer Geheime Zaken (eind 2010 met 3 titels), Gregor Groentestein (met nog maar 1), Kick Fearless (eind 2010 met 3 titels) en de Club van Avontuurlijke Meisjes en Jongens (eind 2010 maar liefst 4 titels).

De Club van Avontuurlijke Meisjes en Jongens. Gebaseerd op de echt bestaande 'Explorers Club' (een club van stoere mannen en vrouwen die over de hele wereld bergen beklimmen, oceanen overzeilen, poolkappen over wandelen etc etc), brengt avontuurlijke reis-, avontuur- en ontdekkingsspullen voor kinderen op de markt.
Op dit moment zijn we hard bezig om het 'label' Club van Avontuurlijke Meisjes en Jongens weer goed en duidelijk neer te zetten. En, ik zie bij de Club eigenlijk de meeste potentie om op kort termijn veel breder te gaan dan de andere series.

Ik roep wel eens; 'CircusPatz maakt verhaalproducten. Dit kunnen boeken zijn, films, musicals, spelletjes maar ook bv horloges en tassen'... Bij De Club zie ik dit gelijk voor me. Denk aan een nostalgisch merk voor kinderen die van avonturen en ontdekken houden en je bedenkt er met gemak 10 relevante authentieke producten bij.

Stiekem merk ik dat mijn hart harder gaat kloppen bij de gedachte dat we zo breed gaan met onze spulletjes. Van boeken tot kleding. Ieder product voorzien van een verhaal en een mooie hedendaags nostalgisch gevoel. Natuurlijk gaat het een uitdaging worden. Je wil niet weten hoe ingewikkeld het was om een avonturenkoffer en een tekenboekrugzak te produceren. Maar ik ga ervoor. Dus weer op zoek naar nieuwe partners en producenten die kunnen helpen het voor elkaar te krijgen.

En zo is er gelukkig na ieder uitdaging weer een nieuwe uitdaging te vinden.


Patz


ps. Voor de Club van Avontuurlijke Meisjes en Jongens is het Circus op zoek naar retailers (van bv kinderkleding?) die een Club van Avontuurlijke Meisjes en Jongens willen plaatsen. Het gaat om een nostalgische grote koffer gevuld met het Eilandenavontuur, Tekenboekrugzakken en Avonturenkoffers. Kijk hier voor meer info.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten