donderdag 15 september 2011

Mijn manifest

Ik heb het gehad met middelmaat. Ik heb het gehad met de meerderheid van slapende, middelmatige mensen die bepalen hoe ik mijn leven moet leiden, die mijn kunst afpakken omdat ze zelf geen kunst nodig hebben, die mijn wereld kapot maken met nog meer asfalt en andere troep, die alles wat anders is dan middelmaat weg willen hebben omdat het hun confronteert met het feit dat ze middelmaat zijn. Die mij vol afkeuring wijzen op het feit dat ik geen middelmaat maak of ben, die mijn kinderen wijzen op het feit dat ze niet zoals iedereen op voetbal zitten maar postzegels sparen, die hun kinderen leren om alles wat anders is kapot te treiteren en kapot te maken. Ik heb het gehad met mensen die alles veroordelen wat ze niet snappen of niet willen snappen en niet de moeite nemen om überhaupt iets te snappen.

Ik ben voor een wereld vol verwondering, vol passie, vol diversiteit. Waar kinderen leergierig en avontuurlijk willen en kunnen zijn. Waar middelmaat echt middelmaat is, waar domme mensen gewoon dom zijn en hoge bomen trots in de wind kunnen staan. Waar kwaliteit en de waarheid vanzelfsprekend zijn. Een wereld waar het logisch is om te helen in plaats van kapot te maken.

Daarom doe ik wat ik doe en ben ik wie ik ben.

Patz


1 opmerking:

  1. Ik ben voor Patz!

    Krachtige tekst bro. Had ik ook ff nodig. Gaan met die banaan!

    BeantwoordenVerwijderen