maandag 4 februari 2013

Weer een nieuw avontuur!



Er staat weer een nieuw avontuur voor de deur. Gelukkig zijn we bij CircusPatz nogal avontuurlijk van aard dus schrikken we er niet meer van. De koffers worden weer gepakt, de rugzakken worden aangesnoerd en we staan weer klaar om een nieuw land te gaan ontdekken. De landkaart die we bij ons hebben is dit keer niet helemaal blank, we kennen al kleine stukjes van het gebied.

Een paar jaar geleden liep ik ook met een grote rugzak op mijn rug door een onbekend gebied. Toen had ik een compleet blanke kaart voor mijn neus. Als een Livingstone bedacht ik steeds weer oplossingen als ik weer eens een ravijn tegenkwam. Gelukkig kwam ik toen snel een lokale expert tegen die me verder hielp; A.W.Bruna Uitgevers. Ik kreeg een prachtig boekencontract en ik kon aan de slag. 15 verhalen verder is het moment aangebroken dat CircusPatz weer zelf verder gaat. De reis moet weer voortgezet worden. Omdat het gewoon beter bij ons past om het zelf te doen.

Voor onze eerste 'eigen' uitgave spelen we een beetje vals. Zoals ik al schreef, de kaart is niet helemaal blanco.

Een tijdje geleden gaven we onder de vlag van A.W.Bruna Uitgevers 3 deeltjes van Kick Fearless uit. Spannende avonturen van de stoerste fashionista van de wereld. Avontuur met een snufje glamour voor meiden vanaf een jaar of 12. Nog geen moeilijke puberproblematieken en hopeloze liefdes, gewoon avontuur. Met hier-en-daar natuurlijk wel wat kriebels in de buik. 
Onze plan leek geweldig; dunne kleine boekjes, met in ieder deel een stuk van het grote avontuur. Met een leuke cliffhanger. 3 deeltjes per jaar, 6 deeltjes vormen een compleet avontuur. Vormgegeven als een soort van magazine.

Het plan faalde hopeloos. 
Nu zijn we al (nog;-) niet zo van de bestsellers, dit was wel een dieptepuntje. 
Toch wilde we het kind niet met het badwater weggooien; de verhalen vielen in de smaak. De losse deeltjes waren te duur, de magazinevormgeving te verwarrend. Kortom; de vorm faalde. 
Wat ons betreft (en alle enthousiaste meiden die we het verhaal lieten lezen bevestigde het) waren de avonturen geweldig.

Om een lang verhaal kort te maken (of een dun boekje heel dik); we komen net voor de zomer met 6 Kick Fearless deeltjes (waarvan 3 al eerder waren uitgegeven) in 1 dik zomeravontuur! 480 pagina's volgepropt met stoere-meiden-avontuur. En natuurlijk weer keimooi uitgevoerd. 'Cause that is what we do'. 
En ook nog eens zelf uitgegeven...

Vanaf dat moment is CircusPatz dus zelf uitgeverij. En het was de hoogste tijd!

Op deze plek ga ik jullie op de hoogte houden van onze eerste stappen. Gaan jullie het stap-voor-stap meelopen. Om jullie te inspirerend. Of wellicht jullie wat te leren.
Ik heb er in ieder geval enorme zin in. Jullie ook?

Patz de ontdekkingsreiziger.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten