zaterdag 21 november 2009

Over een man met een plan, over droombanen en het gevoel van Overvloed.



Ik moet jullie een verhaal vertellen.
Het gaat over een man die al een behoorlijk tijd aan het rondvertellen is dat het misschien wel een goed idee is als je een baan zou hebben waar je het echt helemaal naar je zin hebt.
Waar je iets doet wat je ook zou willen doen als je bv de 27,5 miljoen hebt gewonnen. Werk dat niet aanvoelt als werk. Werk dat ervoor zorgt dat je niet in paniek raakt als je misschien, ipv 65 tot je 67, zou moeten doorwerken.

Dat verteld hij niet alleen, daar schrijft hij ook boeken over.

Naast het feit dat deze man deze boodschap verteld en er boeken over schrijft (en dat ook weer doet met een steeds groter wordende groep van 'medwerkers/partners'), is het ook een geweldig positief figuur. Je ontkomt er niet aan, na een gesprek met hem kom je er altijd vandaan met een goed gevoel. Ik doe mijn best om een beetje positief te denken, ik ben een behoorlijke amateur in vergelijking met de hoofdpersoon van dit verhaal.

Goed. Probeer me even te volgen: Deze man gelooft (net zoals ik) in weggeven. Weggeven van dingen, van geld, van positieve gedachtes etc etc. Vanuit de gedachte dat je geeft op het moment dat er Overvloed in je leven is.
En als je een gevoel van overvloed in je lijf en hoofd heb zitten krijg je ook echt overvloed. Door te geven ga je ook ontvangen zeg maar.

Volgen jullie me nog?

Voor dat weggeven spaart hij samen met zijn vrouw ieder jaar een bedrag op. Maar dit jaar besloten ze het anders te doen. Van dat geld hebben ze in 50 dagen een geweldig feest georganiseerd in de Westergasfabriek.

Een feest met als thema Avond van de Overvloed. Niet zomaar een feest natuurlijk; het is een geweldig feest met DJ's, workshops, acts etc etc. The full monty. Ook mogelijk gemaakt door heleboel sponsors die ook blij werden van het Overvloed verhaal.
En om binnen te komen hoefde je maar 1 ding te doen; 100 euro schenken aan een goed doel naar keuze. Zodat jij ook vanuit een gevoel van Overvloed kan feestvieren. Overvloed, omdat je 100 euro's hebt kunnen schenken.

Gisterenavond was het zover. Een zaal vol Overvloeddenkers vierde de Avond van de Overvloed. En ik weet zeker dat ze het naar hun zin hadden.

Dikke vette respect voor je initiatief Huub . Bedankt dat je me een goed gevoel gegeven hebt!


Patz

PS. O ja. Dit jaar was ik van plan om voor het eerst geen gelukkig nieuwjaarwens per email te sturen maar echt iets leuks te bedenken. Heb nu besloten om het geld dat ik daarvoor had gereserveerd aan een mooi doel te schenken. Namens alle vrienden en relaties van het Circus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten