maandag 16 november 2009

Van Lego kun je alles maken...


Dat Lego geweldig is zijn we het (bijna) allemaal wel eens. Lego staat voor kwaliteit. Lego deugt. Ik was onlangs met zoon Julius op de Legoworld (een jaarlijks Lego event) en het was echt megadruk. With other words, Lego heeft het voor elkaar.


Waar ik nog meer bewondering voor heb is de innovativiteit van Lego. Niet alleen slagen ze erin om steeds weer nieuwe succesformules moeiteloos te integreren in Lego (StarWars. Indiana Jones, etc) ook zoeken ze steeds meer de grenzen op van hun merk.


Logisch natuurlijk, want van Lego kun je alles maken. En dat doen ze wat mij betreft erg goed. Van Lego horloges (je kan er ook een lego mannetje van maken) tot Lego bordspellen waarbij natuurlijk dingen van lego gemaakt moeten worden om te kunnen winnen. Niks is er bij de haren bijgesleept. Alles is relevant.


Onlangs zag ik iets waar ik kippevel van kreeg. Het was ze zowaar gelukt om Lego te gaan verkopen in de boekhandel! En weer helemaal (of in ieder geval bijna helemaal) zoals het hoort; een nieuwe verpakking die zo in het boekenschap past, een leesverhaal erin (wel een beetje te kort wat mij betreft) en een lego bouwpakket om de dingen uit het verhaal te bouwen.


Boem!


En opeens ligt Lego op een behoorlijk relevante manier in de boekhandel.


En dat is namelijk ook 1 van mijn dromen. Maar dan andersom. Dat de verhalen van CircusPatz in de speelgoedhandel komen te liggen. En dat het nog logisch is ook.


Let's do it!


Patz



1 opmerking: