zondag 14 juli 2013

Weer een paar maanden een kindje zijn.




Maandag begin ik eindelijk aan het schrijven van een nieuwe CircusPatz serie. Heb enorm zin om weer gewoon te gaan zitten en schrijven. Het is alweer een tijdje geleden dat ik zelf achter de 'typemachine' kroop. Het is dus de hoogste tijd.
Het is een mooi nieuw verhaal gebaseerd op een oud bestaand verhaal vol ontdekkingen en avontuur. Eigenlijk een perfect CircusPatz verhaal.

Het bizarre van alles is dat ik al een tijdje in onderhandeling ben over de filmrechten van die nieuwe serie. Kan je nagaan. In onderhandeling over een verhaal dat nog niet geschreven is. Terwijl ik genoeg auteurs ken die veel meer boeken verkopen en waarvoor een verfilming een droom zou zijn.

Hoge boekverkoop is dus blijkbaar niet perse een voorwaarde om aantrekkelijk te zijn voor tv- en filmmakers. Maar wat is het dan?

Ik weet dat onze verhalen meestal vanuit een transmediale gedachte ontwikkelt worden. De boeken die jullie zien zijn maar een onderdeel van een verhaalwereld waarin nog veel meer verhalen zitten. Verhalen die gebruikt kunnen worden voor nieuwe films, maar ook in games, speelgoed etc. De film- en tvmakers laten we kennismaken met die hele wereld van verhalen.

Daarnaast hecht ik enorme waarde aan het verhaalconcept. Is het verhaal in 1 zin uit te leggen? Is het dan nog origineel?

De grap is dat die gedachte bij mij nooit ontstaan is vanuit de gedachte om geld te verdienen. Het is simpelweg hoe ik graag verhalen maak. Dat deed ik al toen ik nog een kleine Patz was. Werelden waar ik in kon ronddolen. Waar ik zelf een rol in kon spelen.
Want dat is natuurlijk het leukste dat er is.

Heerlijk om vanaf morgen weer een paar maanden dat kindje te mogen zijn.

Patz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten