zaterdag 19 september 2009

Een emmer vol olifantenpoep.

Stop maar met de opnames van 'het beste idee van Nederland'. Productontwikkelaars eat your heart out. Op een onverwacht moment kwam ik in de dierentuin van Amersfoort een pracht product tegen. Een product waarvan ik enorm het gevoel had dat ik dat had willen bedenken.



Een emmer Olifantenpoep.


Ja mensen, jullie lezen het goed. Op een standje bij de uitgang verkochte ze emmers vol Olifantenpoep. Geweldig!

De dierentuin schijnt al jarenlang deze Olifantenmest 'weg te geven' aan een boer in de buurt. Die er weer goede sier mee maakt want het schijnt geweldige tuinmest te zijn.

Niks geen ludieke actie, niks geen protest. Het is een product. Een goed product.

Wat had ik dit product graag in de handel willen brengen. Want als dit geen product met een verhaal is. Het is een-en-al verhaal. Dat het goed werkt staat vast. Paardemest word al eeuwenlang gebruikt voor tuinen. Boeren halen al jarenlang olifantenpoep op bij dierentuinen om zelf te gebruiken.

Maar dit is een verhaal. Geen mest maar Poep van een olifant. En ook nog een emmer vol. Vers geschept. Bij het zien van het product (niet het product zelf maar de verpakking ;-) schieten mensen in de lach. Prachtig om te zien. Het standje in de dierentuin werd omringt door pers. Want als je Olifantenpoep gaat verkopen, dan willen ze er ook wel over schrijven.

Beste mensen van dierenpark Amersfoort, diepe respect voor degene die dat heeft bedacht. En ondanks het feit dat ik uit de reclame ben gestapt, met alle plezier zou ik hier een uitzondering voor maken om terug te keren en het NOG leuker te maken. En ik hoef er niks voor te hebben.

Nou ja. Misschien een paar emmers vol Olifantenpoep.

Patz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten