donderdag 14 mei 2009

Tringgg!: heb je misschien ook iets voor de kinderboekenweek?



Vanmiddag lekker in het zonnetje aan de muntthee op terras met Niels, gaat mijn telefoon. Grote boekhandel aan de lijn: Of ik ook iets had voor de kinderboekenweek. Nou dat komt erg goed uit; laat het Circus dan net met een nieuw boek uitkomen;
de Buitengewoon Opmerkelijke dagboeken van Gregor Groentestein
.
Of ik dan ook een etalage daarvan kon doen. En een leuke actie.

Ja. Natuurlijk.

'Gaat dat boek ook over spannende eilanden en ontdekken?'

uuh. Nee. Het gaat over een uitvinder van 12 die moordlustige groentegriezels tot leven wekt omdat al zijn vrienden hem in de steek hebben gelaten en zijn ouders hem 3 maanden alleen in huis laten omdat zijn vader overspannen is zodat hij gewoon zijn gang kan gaan. Om de mislukte groentegriezels (wezens gemaakt van groenten) weg te werken organiseert hij buurt etentjes om het bewijsmateriaal van zijn experimenten te laten verdwijnen.

'Oh...'

En het is geschreven door een ietswat vreemd zweeds jongetje van 15 die al vanaf zijn zevende iedere dag het dagboek bijhoud van zijn alter ego Gregor Groentestein. Volgens mij denkt hij ook af en toe dat hij echt die avonturen heeft meegemaakt.

'...............Kun je me daar iets van mailen?'


Patz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten